E-commerce

Webshops blijven groeien

Webwinkel

Webshops concurreren hevig met elkaar, maar groeien toch. Wilt u groeien als winkelier? Dat kan met een webwinkel. Het aantal webwinkels blijft sterk groeien, terwijl het aantal fysieke winkels voortdurend daalt. Webshops profiteren van de veranderde markt en het faillissement van grote bedrijven als V&D en Macintosh. Ondernemingen met alleen een webwinkel groeien dit jaar met 18 procent. Deze voorspelling van het ING Economisch Bureau laat zien dat het de moeite waard is om uw webshop op orde te hebben.

Kansen voor webwinkels en fysieke winkels

Door de grote concurrentie in de online wereld hebben retailers te maken met competitieve marktomstandigheden. Tegelijkertijd zijn er investeringen nodig om winkels en webshops naar een hoger niveau te tillen. Die investeringen komen uit eigen middelen of worden gefinancierd met nieuw kapitaal. Dat heeft meerdere grote ketens de kop gekost, oftewel: een faillissement. Deze winkels laten een gat van ongeveer 950 miljoen euro omzet achter voor concurrenten. Dat gat is een kans voor andere fysieke winkels en webwinkels. Er gaat ongeveer 400 miljoen terug naar doorgestarte vestigingen en webwinkels. De rest, ongeveer 500 miljoen euro, komt terecht bij andere winkels en webshops.

Gaten opvullen na faillissement grote ketens

Na het wegvallen van V&D en Macintosh zijn er genoeg kansen ontstaan voor andere retailers. De producten van V&D vielen in categorieĆ«n met een hoog aandeel. Dit aandeel grijpen allerlei webwinkels nu aan om te groeien. Webwinkeliers doen er goed aan om zich continu aan te passen door de online wereld die telkens verandert. Bij de Online Marketing Assistent kunt een succesvolle webwinkelĀ laten maken. Wij maken uw webshop gebruiksvriendelijk, ook voor mobiele gebruikers, de webwinkel wordt goed vindbaar in de zoekmachines en wij zorgen voor allerlei betaalmogelijkheden in de online winkel.

Meer bezoekers, meer groei

Webshops die steeds meer bezoekers trekken, kunnen zeggen dat zij groeien. Toch is er pas echt groei als een bezoeker een fan wordt. Hoe u deze bezoekers trekt? Dat kan met advertenties, zoekmachine optimalisatie, e-mailmarketing,Ā bloggenĀ en actief zijn op sociale media. Natuurlijk staan geleverde producten, betrouwbaarheid en klantenservice ook voorop. Met de juiste strategie en aanpak kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten.

Geen idee waar u moet beginnen? Schakel uw Online Marketing Assistent in die u helpt met eenĀ online marketing strategie. Wij bespreken graag de mogelijkheden. Bel ons gerust voor een afspraak of vul het onderstaande contactformulier in.

Previous ArticleNext Article
Sitemap | Privacy beleid | Keurenplein 4 Unit A3636, 1069CD Amsterdam | KvK: 60332247

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geĆÆnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten