• info@onlinemarketingassistent.nl
Uw SEO onder controle
SEO onder controle
19 oktober 2016 - 22:41, by , in SEO, Comments off

SEO onder controleOp internet is er talloze informatie te vinden dat bruikbaar is om aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie. Maar hoe houdt u uw SEO onder controle? Hoe houdt u het overzicht? Daar is weinig over te lezen. Blijft u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, eisen en tools? SEO is continu onderworpen aan veranderingen en nieuwe trends. Bij de Online Marketing Assistent zijn we dol op SEO. We volgen de nieuwste ontwikkelingen op de voet, zodat we daar direct op kunnen inspelen. Daarom vertelt de Online Marketing Assistent in dit blog hoe u uw SEO onder controle houdt.

SEO van de toekomst

Dat SEO continu aan veranderingen onderhevig is, weten we allemaal. Zo kwam een bedrijf er vroeger mee weg als een tekst vol zat met keywords en een aantal linken van een paar startpagina’s. Vaak waren deze teksten niet geschreven voor de lezer, maar voor de zoekmachine. De teksten waren niet prettig leesbaar, maar scoorden wel goed in Google. Tegenwoordig komt een bedrijf met deze strategie niet meer weg. Google maakt nu gebruik van algoritmes om te proberen haar bezoekers het ideale zoekresultaat te bieden. De zoekmachines blijven werken aan de algoritmes om steeds relevantere zoekresultaten voor te schotelen. De belangrijkste SEO-factoren voor de toekomst kunt u verder lezen in ons blog SEO voor de toekomst.

SEO taken deels uitbesteden

Voelt u de druk als SEO-verantwoordelijke of online marketeer steeds groter worden? SEO is een dynamisch vak geworden waardoor het bijna onmogelijk is om alle trends, updates en eisen bij te houden. Ons belangrijkste advies is om dan de hulp in te schakelen van collega’s of externe partijen. Zo kunt u uw eigen werkzaamheden blijven doen terwijl de SEO van het bedrijf toch op rolletjes blijft lopen. Een deskundig bureau helpt u bijvoorbeeld met de laadsnelheid van uw website te verbeteren, een check op de juiste implementatie van HTML of geeft u aanbevelingen voor tests met een call-to-action. Door een samenwerking aan te gaan, tilt u uw SEO strategie naar een nog hoger niveau.

Handige SEO tools

Naast het inschakelen van externe hulp, kunt u ook een hoop tijd, geld en zorgen besparen door gebruik te maken van SEO tools. Er zijn talloze gratis tools beschikbaar die u helpen met de zoekmachine optimalisatie, maar er bestaan ook betaalde SEO applicaties die u kunt gebruiken als u meer geavanceerde functies, credits of support nodig hebt. Een voorbeeld is Pingdom, waarmee u de laadsnelheid van uw website heel gemakkelijk kunt meten en zicht krijgt op de vertragende factoren. Met SEOClouds kunt u controleren wanneer crawlers van de zoekmachine voor het laatst langs zijn geweest op een pagina van uw website. Hiermee kunt u dus checken of uw webpagina’s wel op een regelmatige basis worden geïndexeerd. Gebeurt dit niet, dan weet u dat er werk aan de winkel is.

Resultaten rapporteren

Resultaten metenAllereerst is het belangrijk om een plan van aanpak uit te werken met een SEO doel waar u naartoe wilt werken.
Is dat eenmaal van de grond, dan gaat u aan de slag met het bijsturen en rapporteren. Houd wekelijks een overzicht bij van de resultaten van uw SEO strategie. In het overzicht kunt u al snel een aantal trends spotten. Hoe wordt uw website gevonden en wat kan juist beter? Ga aan de slag met deze verbeterpunten om nog meer rendement uit uw website te halen. Het bijhouden van data is vaak heel leerzaam en winstgevend.

Houd het overzicht

Bent u het overzicht een beetje kwijt? Welke updates moet u deze week uitvoeren om uw SEO onder controle te houden? Een goed overzicht doet wonderen. Houd bij welke taken er nog moeten gebeuren, met welke u bezig bent en wat al gedaan is. U krijgt hierdoor een handig overzicht waarmee u ook verantwoording kan afleggen bij uw leidinggevende. Bij SEO gaat het vooral om de lange termijn, dus neem dit mee in uw doelen en verwachtingen. Plan ook zeker tijd in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van SEO.

Hulp nodig bij uw SEO management?

Zit u verlegen om een extra paar handen bij uw SEO strategie? Bij de Online Marketing Assistent kunt u uw SEO deels of volledig uit handen laten nemen. Een ervaren professioneel helpt u het gewenste resultaat te behalen. Neem contact op met ons zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden. We zijn bereikbaar per telefoon of via het onderstaande contactformulier.

About author:
Met een achtergrond in marketing & verkoop hield Max de online ontwikkeling altijd in de gaten. Na het runnen van een aantal webshops volgde al snel enkele online marketing opdrachten voor zowel kleine als grote bedrijven. Dit heeft er toe geleid dat Online Marketing Assistent nu de uitkomst is voor MKB ondernemers die wel wat hulp bij online marketing kunnen gebruiken.

Tips & Tricks

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten