Marketing

Uw online marketing in de juiste context

Wilt u succesvol zijn met al uw online marketingmiddelen? Dan is het belangrijk te zijn om uw marketingactiviteiten consistent in te zetten. Dat is namelijk enorm belangrijk voor uw bedrijf of merk. Consistentie draagt bij aan de merkbeleving en merkbinding van uw bestaande en potentiële klanten. Het is belangrijk dat de tone of voice op uw website, in nieuwsbrieven en in reclame-uitingen hetzelfde is. Dit draagt bij aan de zogenaamde merkbeleving.

Waarom consistent zijn in online marketing?

De concurrentie neemt steeds meer toe en er komen steeds meer producten en diensten op de markt die op elkaar lijken. Dat vraagt om creativiteit en transparantie. In een wereld waar alles steeds veranderd, wilt u uw bedrijfsidentiteit consistent houden. Dit zorgt voor een stukje herkenbaarheid. Mensen moeten bij het zien van uw logo of het horen van uw leus direct de link leggen met uw bedrijf. Dat kan alleen als u in al uw marketingactiviteiten consistent bent.

De uitstraling van een bedrijf

Zeker voor middelgrote en kleine ondernemers is het belangrijk om een eigen stem te hebben. De stem van het bedrijf moet bij uw product of onderneming passen. Daarbij gaat het ook om wat u als bedrijf wilt uitstralen. Wilt u daarin graag de begrippen eerlijk en vriendelijk naar voren laten komen? Straal deze eigenschappen dan ook uit in uw online marketing. U past niet alleen de communicatie met uw klanten hierop aan, maar u voert deze begrippen ook door in de marketingstrategie. Dat zorgt ervoor dat er consistentie en authenticiteit ontstaat rondom uw bedrijf of merk.

Herkenbare en consistente huisstijl

Een herkenbare stijl wekt vertrouwen bij klanten. Laat daarom uw logo of bedrijfsnaam terugkomen in al uw uitingen, zoals op folders, visitekaartjes en briefpapier. Online is uw logo te vinden op uw website, in e-mailcampagnes, in nieuwsbrieven en in online advertenties. De kleuren van uw huisstijl komen duidelijk naar voren op uw website en social media kanalen. Zo heeft u een herkenbare en samenhangende stijl ontwikkeld voor uw klanten. Heeft u nog geen logo ontwerp? Laat hem dan snel ontwikkelen door een ervaren ontwerper van Online Marketing Assistent.

Een aanspreekpunt voor uw online marketing

U wilt dat zowel tekst als grafische uitingen consistent zijn. Wanneer u meerdere aanspreekpunten heeft voor het maken van teksten, websites, banners, video’s en andere content, kan het zijn dat de samenhang ontbreekt. Daarom is het verstandig dat u een vast aanspreekpunt heeft voor alle (online) marketinguitingen. Bij uw Online Marketing Assistent krijgt u één vaste contactpersoon die alles voor u kan regelen: van een logo tot de gewenste huisstijl en de daarbij passende tone of voice.

Inspelen op persoonlijke wensen met contextmarketing

Naast een sterk bedrijfsimago is het ook essentieel om uw klant te verrassen met contextmarketing. Dat houdt in dat u inspeelt op de locatie van de klant, het online gedrag of de persoonlijke wensen. Het persoonlijk maken van de marketing zorgt voor waardering bij uw klanten. Hiervoor moeten de gegevens van de klant gekoppeld worden aan de context marketingstrategie. Als bedrijf kunt u een groot verschil maken met kleine, contextuele marketingtools. Uiteraard kunnen wij u hier bij helpen.

Herkenbare uitstraling voor al uw online marketinguitingen

Komt uw huidige logo ontwerp niet overeen met de huisstijl van uw website of van andere marketinguitingen? Uw Online Marketing Assistent zorgt voor een herkenbare uitstraling voor al uw online marketinguitingen. Dit zal gegarandeerd bijdragen aan de merkbeleving van uw klanten. Neem contact op met ons om te kijken wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Previous ArticleNext Article
Sitemap | Privacy beleid | Keurenplein 4 Unit A3636, 1069CD Amsterdam | KvK: 60332247

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten