Adverteren, Nieuws

Uitgebreide tekstadvertenties van Google AdWords

Heeft u moeite om een korte, krachtige boodschap te schrijven voor uw Google AdWords-advertentie? Goed nieuws: Google biedt vanaf nu 50 procent meer ruimte in de tekstadvertenties. Deze ruimer opgezette tekstadvertenties worden ‘Expanded Text Ads’ genoemd. Op dit moment gaat het nog om een bètaversie en de zoekmachine is nog druk bezig met de ontwikkeling van de uitgebreidere tekstadvertenties. Wat kunnen deze advertenties voor uw bedrijf of merk gaan betekenen? Uw Online Marketing Assistent vertelt u er alles over.

Wat is er veranderd aan de tekstadvertenties?

De nieuwe advertenties creëren voor adverteerders veel meer ruimte dan de standaard advertenties: de tekstadvertenties zijn namelijk 50 procent groter. Zo kunt u meer karakters kwijt in de kop en is er een tweede kop mogelijk. De eerste en tweede beschrijvingsregel van elk 35 karakters is samengevoegd tot één beschrijvende regel van maximaal 80 karakters. De zichtbare URL heeft mogelijkheden voor twee paden met maximaal 15 karakters per pad. Hierdoor is het eenvoudiger om een goede zichtbare URL te maken. Kortom: u heeft meer ruimte om uw boodschap onder woorden te brengen.

De belangrijkste gevolgen

Google verwacht tot 20 procent meer klikratio. De doorklikratio kan namelijk flink omhoog gaan door de langere kopteksten. Adverteerders kunnen meer tekst kwijt in de advertentie wat zorgt voor duidelijkheid bij de bezoekers. Daarnaast kunt u meer zoekwoorden in de advertentie laten terugkomen, zodat uw advertentie relevanter wordt. De nieuwe tekstadvertenties zijn mobile responsive, waardoor ze veel meer opvallen bij mobiele zoekresultaten. Dit is dus een mooie kans om het online rendement van uw campagnes te verhogen.

Andere aanpak dan standaard advertenties

Als adverteerder moet u wel met deze verandering meegaan. Advertenties worden namelijk sinds halverwege 2017 niet meer in het oude formaat vertoond, want de minder grote online advertentie is vanaf eind 2016 niet meer aan te maken. De nieuwe, uitgebreide advertenties vragen om een andere aanpak dan de standaard advertenties. U kunt namelijk veel meer tekst kwijt in de advertentie, want er meer ruimte om uw product of dienst zo helder mogelijk te beschrijven. Hier ligt tegelijkertijd ook een risico. Doordat de advertentie duidelijker is, is het irrelevante verkeer minder geneigd om op de advertentie te klikken. Extra’s unique selling points (USP) zou kunnen helpen, maar het kan ook juist afschrikken.

Hulp nodig?

Onze tekstadvertenties van AdWords maken wij in de uitgebreide versie. Heeft u geen tijd of lukt het niet om de huidige advertenties aan te passen? Neem contact op met uw Online Marketing Assistent en we bespreken de mogelijkheden om u verder te helpen.

Previous ArticleNext Article
Sitemap | Privacy beleid | Keurenplein 4 Unit A3636, 1069CD Amsterdam | KvK: 60332247

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten