• info@onlinemarketingassistent.nl
Onpage SEO zelf doen? 10 dingen die u moet weten…
Onpage SEO
23 oktober 2016 - 20:23, by , in SEO, Comments off

Onpage SEOBent u van plan om uw onpage SEO zelf te doen? Begrijpelijk als u het leuk vindt of als u niet beschikt over het budget om zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Daarom: tien tips voor als u zelf onpage SEO doet.

1. Keywords in de titel

De titel wordt ook wel title tag genoemd. Hierin staan de belangrijkste zoekwoorden. De title tag weegt zwaar mee voor uw positie in de zoekmachines. Uit de titel moet direct naar voren komen waar uw pagina over gaat. Gebruik niet meer dan 69 tekens in de titel, omdat langere titels afgekapt worden. De volgorde van de zoektermen is ook van belang: zet de belangrijkste termen vooraan.

2. Korte zinnen

Gebruik korte zinnen en niet alleen losse keywords. Zoekmachines begrijpen steeds beter waar een tekst over gaat. Met twee korte zinnen is vaak al duidelijk wat u doet.

3. Val op met de metabeschrijving

De metabeschrijving (of metatag) staat onder de titel bij een zoekopdracht in Google. Met deze beschrijving scoort u niet gelijk hoger in Google, maar een goede metabeschrijving vergroot wel de doorklikmogelijkheden naar uw pagina of website. De beschrijving bevat de belangrijkste keywords en is maximaal 155 tekens lang.

4. Plaats links binnen uw eigen site

Wanneer u links plaats op uw eigen website worden uw pagina’s beter geïndexeerd door Google. Dat verhoogt u positie in de zoekmachine. Deze links verwijzen bijvoorbeeld naar andere artikelen of informatie op uw site. Het verhoogt ook het gebruikersgemak voor uw bezoekers en zorgt ervoor dat zij langer op uw website blijven hangen.

5. Geef afbeeldingen een titel

Een afbeelding zegt vaak meer dan duizend woorden, maar u scoort er meestal niet hoger mee in de zoekmachines. Daarom is het slim om foto’s een goede titel, omschrijving en onderschrift te geven. Het onderschrift van de foto toont u niet op de website, want dit kan de keyword density (dichtheid van zoekwoorden) verstoren. U kunt wel een bronvermelding in het onderschrift plaatsen.

6. Zorg voor backlinks

Zorg voor links op andere websites die naar uw pagina leiden. Dit weegt mee voor een hogere positie in Google. Vergeet niet dat het links van relevante websites moeten zijn. Vraag bijvoorbeeld uw samenwerkingspartners of zij een link van uw website op hun pagina willen plaatsen.

7. Linken naar sociale media en andersom

Naast aanwezigheid op sociale media is linken naar deze kanalen ook belangrijk. Zorg ervoor dat bezoekers uw pagina kunnen delen via Facebook, Twitter, YouTube en Google+. Zo ontstaan er meer links vanaf social media naar uw website en dat merkt Google.

8. Een goede online reputatie

Reviews van gebruikers zijn goed voor uw positie. Het is namelijk een vorm van extra en unieke content op uw site. Met reviews krijgen zoekmachines door dat uw site relevant is voor product X. Let op: publiceer ook negatieve reacties op uw website, want anders vinden klanten de beoordelingen niet geloofwaardig. Reageer vooral snel en adequaat op negatieve feedback en zoek naar oplossingen.

Resultaten analyseren9. Analyseer de resultaten

‘Meten is weten’ is een veelgebruikte term in de marketingwereld. Met gratis programma’s zoals Google Analytics en Google Webmaster Tools kunt u de resultaten van uw inspanningen bekijken. Zo is te zien of bezoekers uw pagina vinden met de door u geselecteerde zoekwoorden.  Ook krijgt u inzichtelijk welke pagina’s goed scoren en welke het wat minder doen. Die mindere pagina’s kunt u optimaliseren.

10. Zorg altijd voor content

Zonder goede content is het eigenlijk onmogelijk om hoog te scoren in Google. De zoekmachine checkt of er relevante content op uw pagina staat en of de website te vinden is. Daarom is het belangrijk om uw content up-to-date te houden en regelmatig te verversen met nieuwe informatie, zoals een blog.

Hulp nodig met linkbuilding?

Onpage SEO kunt u heel goed zelf doen. Toch schakelen veel ondernemers hulp in, aangezien het hun vaak aan tijd ontbreekt. U kunt onpage SEO gedeeltelijk zelf doen, bijvoorbeeld: de zoekoptimalisatie bij uzelf houden en de linkbuilding aan ons uitbesteden. Uw Online Marketing Assistant zorgt voor relevante backlinks naar uw website. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

About author:
Met een achtergrond in marketing & verkoop hield Max de online ontwikkeling altijd in de gaten. Na het runnen van een aantal webshops volgde al snel enkele online marketing opdrachten voor zowel kleine als grote bedrijven. Dit heeft er toe geleid dat Online Marketing Assistent nu de uitkomst is voor MKB ondernemers die wel wat hulp bij online marketing kunnen gebruiken.

Tips & Tricks

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten