• info@onlinemarketingassistent.nl
Online marketingvragen van het mkb
Online marketing MKB
23 oktober 2016 - 17:32, by , in Algemeen, Comments off

Online marketing MKBZoekt u naar mogelijkheden voor groei? Valt het aantal bezoeken op uw website tegen? Het midden- en kleinbedrijf maakt nog te weinig gebruik van online marketing. Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt dat de websites van veel mkb’ers niet voldoen aan de huidige eisen van websitebezoekers. Deze ondernemers maken geen gebruik van zoekmachine optimalisatie en hun website is niet geschikt voor mobiele gebruikers. Daardoor zijn veel midden- en kleinbedrijven online niet goed vindbaar. Dat betekent dat u als mkb’er veel potentiële klanten misloopt. Om het maximale uit uw online marketing te halen, komt Online Marketing Assistent met een aantal veelgestelde vragen van mkb’ers.

Waarom is online vindbaarheid belangrijk voor het mkb?

Met een goede online vindbaarheid vinden potentiële klanten uw website. Er zijn geen hoge advertentiekosten nodig om bezoekers naar uw website te trekken. Lokale bedrijven kunnen zeer concurrerend zijn, maar alleen inzetten op offline marketing is niet voldoende. Wanneer uw zakelijke website goed geoptimaliseerd is, zal die beter worden gevonden door potentiële klanten. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden voor midden- en kleinbedrijven om online marketing succesvol in te zetten. Een aantal voordelen zijn:

  • U bereikt uw doelgroep op een snelle manier
  • Het genereren van meer bezoekers, leads en conversies
  • Meer sociale aanwezigheid
  • Investeren met een laag risico

Is online marketing voor kleine en middelgrote ondernemers haalbaar?

Sommige mkb’ers hebben weinig aandacht voor online marketing. Zij denken vaak dat het niet haalbaar is om te concurreren met grote bedrijven of zij vermoeden dat internetmarketing veel tijd en geld kost. Zelfs met een klein budget is er voor kleine en middelgrote ondernemers veel te realiseren. Veel consumenten bestellen bij grote, landelijke bedrijven, omdat zij in de zoekmachines niets over lokale bedrijven vinden. Daarom is online marketing rendabel voor mkb’ers die een product of dienst in de regio leveren.

Hoe kan het mkb beter gevonden worden?

Uw online vindbaarheid verbeteren hoeft niet veel te kosten. Een website maken of vernieuwen kan op een goedkope manier. Dat kan via verschillende platforms, maar doe dit alleen als u hier verstand van heeft. U kunt uw website ook laten maken door een professional. Dan vallen de kosten vaak lager uit dan u van tevoren dacht. Naast de vindbaarheid van de site is ook de leesbaarheid, voor bezoekers en voor Google, belangrijk. Een goede website en meer bezoekers leidt tot meer aanvragen, meer naamsbekendheid, een betere uitstraling van het bedrijf en een hogere omzet.

Online marketing: een must voor het mkb

Online marketing blijkt een interessante meerwaarde voor het mkb. Voor relatief weinig geld behaalt u een groots resultaat. Zo kunt u gebruik maken van Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Social Media Marketing (SMM).

SEO

Met SEO probeert u zoveel mogelijk bezoekers te bereiken door handig gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden. Dit kan zonder geld uitgeven. Geoptimaliseerde teksten moeten de positie in Google doen stijgen. Die (continue) optimalisatie gaat ook op voor de websitestructuur en de techniek van de website. De ranking is dus afhankelijk van onpage SEO-factoren.

SEASEA

Met SEA wilt u een zo hoog mogelijke positie bereiken tegen een zo hoog mogelijk rendement. Dit doet u met online advertenties, die direct zichtbaar zijn in Google. Deze advertenties zijn aan de boven- en rechterkant van de zoekresultaten te vinden. SEA vergroot uw naamsbekendheid, waardoor u regionaal en nationaal opvalt. Zo stijgt u boven concurrenten uit die niet aan online marketing doen. SEA is weliswaar een betaalde tool; het trekt wel meer relevante bezoekers naar uw website.

Social media marketing

Social media inzetten is ook een mogelijkheid om in contact te komen met uw doelgroep en (potentiële) klanten. Concent verspreiden kan, betaald en onbetaald, via platformen zoals Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. Met social media krijgt uw bedrijf meer naamsbekendheid en u bereikt eenvoudig de juiste doelgroep.

Marketing voor mkb’ers

Online Marketing Assistent kan u helpen met online marketing. Ook voor het midden- en kleinbedrijf is het rendabel om de online marketing, deels, uit te besteden. Deze investering is snel terugverdiend. Voor een vrijblijvende offerte of meer informatie kunt u contact opnemen met uw Online Marketing Assistent.

About author:
Met een achtergrond in marketing & verkoop hield Max de online ontwikkeling altijd in de gaten. Na het runnen van een aantal webshops volgde al snel enkele online marketing opdrachten voor zowel kleine als grote bedrijven. Dit heeft er toe geleid dat Online Marketing Assistent nu de uitkomst is voor MKB ondernemers die wel wat hulp bij online marketing kunnen gebruiken.

Tips & Tricks

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten