
Is uw website niet goed vindbaar en haalt u te weinig klanten binnen via uw pagina? Wilt u dit graag anders zien, maar weet u niet hoe? Kijk dan eens goed naar de mogelijkheden voor online marketing. Iedere mkb-ondernemer kan met de juiste vaardigheden en kennis klanten werven op het internet. Wanneer u als midden- of kleinbedrijf niet aan online marketing doet, laat u kansen liggen. De missie van de Online Marketing Assistent is u helpen met al uw online marketingactiviteiten, zodat u meer naamsbekendheid krijgt, meer leads genereert en een hogere conversie behaalt.
Weinig prioriteit aan online marketing
Mkb’ers in Nederland geven weinig prioriteit aan online marketing. Uit een onderzoek van TNS Nipo onder ruim 1700 mkb-ondernemers uit het mkb blijkt dat slechts 29 procent van hen online marketing belangrijk vindt. Bijna 50 procent geeft aan helemaal niets aan online marketing te doen. Dat is een gemiste kans, want online marketing hoeft niet duur of moeilijk te zijn. Voor een goedlopende schoonheidsspecialiste uit woonplaats X voldoet een goed vindbare website op Google al. De kosten heeft de specialiste zelf in de hand. Zij kan ervoor kiezen om de website met haar eigen kennis te maken of om het uit te besteden aan een bureau, zoals de Online Marketing Assistent.
Concreet doel met een online marketingplan
Slechts een kleine groep van de ondernemers, 13 procent, zegt bezig te zijn met een online marketingplan en een budget voor online activiteiten. Deze ondernemers hebben een concreet doel gesteld. Het zijn vaak mkb-bedrijven met vijf tot 50 medewerkers. Deze kleine groep ondernemers is actief op verschillende online vlakken, zoals zoekmachine optimalisatie (28%), online klantbeoordelingen (16 %), social media (12 %) en adverteren in zoekmachines (11%). Ook heeft 14 procent van de ondervraagde mkb’ers een bedrijfspagina op Google aangemaakt.
Goede vindbaarheid levert meer bezoekers op
Hoewel consumenten zich voor een product of dienst veel oriënteren op online media speelt het mkb nog maar weinig in op deze online marketingkansen. Ruim 80 procent van de consumenten zoekt regelmatig informatie over lokale aanbieders op Google en dat biedt kansen. Een goede online vindbaarheid van uw bedrijf is belangrijk, net zoals het inspelen op sociale media. Van de consumenten is 90 procent dagelijks actief op social media. Het is dé manier om in contact te komen en te blijven met uw doelgroep en met potentiële klanten.
Hulp nodig met online marketing?
Heeft u een website nodig of is uw huidige website toe aan optimalisatie? Of wilt u graag ontdekken welke vormen van online marketing geschikt zijn voor uw bedrijf? Uw Online Marketing Assistent helpt u graag, net zoals wij u helpen met het opzetten en uitvoeren van een online marketingstrategie. Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.