Meet het rendement van online marketing
Analytics
23 October 2016 - 18:35, by , in Algemeen, Comments off

Rendement online marketing metenWeet u eigenlijk wat uw online marketing oplevert? Is uw website beter vindbaar door de met zorg geselecteerde en relevante zoekwoorden? En zorgt die e-mailcampagne daadwerkelijk voor meer conversies? De enige manier om daarachter te komen, is door het meten van uw rendement. Zo weet u wat het effect is van uw online activiteiten. Met de resultaten kunt u aan de slag om nog succesvoller te worden. Dat is de kracht van de rendementsmeting.

Meten is weten

Uit onderzoek van Platform Innovatie in Marketing (PIM) blijkt dat bijna één op de drie B2B-marketeers geen rendement meet. Deze strategen vinden het meten van de resultaten na een marketingactiviteit niet belangrijk. Dat is zonde, want een rendementsmeting van online marketing kan veel opleveren. Zeker voor degenen die echt het rendement uit zijn advertentie wil halen. Heeft u de juiste zoekwoorden gebruikt en zorgt de campagne daadwerkelijk voor meer verkopen? Daar komt u achter met een meting en een analyse.

Online marketing op ieder moment meetbaar

Online marketing is makkelijker te meten dan offline marketingactiviteiten. Online marketing kunt u bijsturen, terwijl de campagne nog loopt. Met een flyer in de brievenbus is dat heel anders. Dan is rendement vooraf te meten met een steekproef naar de beste flyer, vervolgens valt de flyer op de deurmat, maar de campagne aanpassen kan niet direct. Dat is wel even anders dan bij online marketingactiviteiten. Het resultaat van online marketing is op ieder moment meetbaar, waardoor u uw campagne tussentijds kunt aanpassen voor een nog beter resultaat.

Meten staat voor maximaal rendement

Met onder meer het gratis programma Google Analytics krijgt u een goed beeld van het effect van uw promotionele activiteiten. Analytics toont hoeveel bezoekers uw website hebben bekeken, welke pagina’s het populairst zijn en hoe lang mensen gemiddeld doorbrengen op de site. Met Analytics stelt u eenvoudig doelen in op uw website, waardoor u ziet hoeveel mensen uw product hebben gekocht. Het zijn slechts een paar mogelijkheden van de tool. ResultatenSimpelweg staat meten voor maximaal rendement. Dat geldt niet alleen voor webwinkels, maar ook voor andere ondernemers die verkopen genereren via hun websites. Dus als u wilt weten of uw online marketingactiviteiten het gewenste effect hebben, dan begint u met het meten van het rendement. Wanneer u een dienst bij de Online Marketing Assistent afneemt, dan wordt het rendement uiteraard door ons gemeten.

Meten en direct verbeteren

Uw Online Marketing Assistent helpt u graag bij het meten van het rendement van uw online marketingactiviteiten. Ook wanneer u gebruikmaakt van onze diensten, zoals conversie en zoekmachine optimalisatie, meten wij de resultaten en gaan we direct met verbeteringen aan de slag. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact op nemen met de Online Marketing Assistent.

About author:
Met een achtergrond in marketing & verkoop hield Max de online ontwikkeling altijd in de gaten. Na het runnen van een aantal webshops volgde al snel enkele online marketing opdrachten voor zowel kleine als grote bedrijven. Dit heeft er toe geleid dat Online Marketing Assistent nu de uitkomst is voor MKB ondernemers die wel wat hulp bij online marketing kunnen gebruiken.

Tips & Tricks

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten