Veelgestelde vragen

Doorzoek de website of check onderstaande antwoorden.

Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen per onderwerp. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op via de chat, e-mail of telefoon.

Algemene vragen

Je kan ons elke werkdag bereiken, van 9:00 uur ‘s ochtends tot 17:00 uur ‘s middags. Voor reguliere vragen kan je het beste een mailtje sturen. Als je snel hulp nodig hebt, kan je het beste even bellen, appen of chatten via de website.

Mail: max [@] onlinemarketingassistent.nl

Tel: 06 – 43 57 55 02 (ook WhatsApp)

Het is alleen mogelijk om een online afspraak te maken met een van onze marketeers. Bijvoorbeeld via Skype, Zoom, Teamviewer of een ander programma. Neem wel eerst even contact op om een datum te prikken.

Naast de referenties op onze website zelf, verzamelen wij onafhankelijke beoordelingen van klanten die je voorgegaan zijn. Bekijk de referenties van onze tevreden klanten op Kiyoh.

Wij werken voor diverse websites en webshops, in de meest uiteenlopende branches, van modewinkels tot bouwbedrijven. Het is echter niet zo dat wij met alle website systemen overweg kunnen, onze voorkeur heeft WordPress voor zowel websites als webwinkels.

Door online marketing kan je potentiële klanten bereiken via internet, op een efficiënte en gerichte manier. Met online adverteren kan je de doelgroep zeer goed afbakenen. De resultaten van online marketing zijn bovendien uitstekend meetbaar.

Als online assistent werken wij voornamelijk op afstand. Het contact vindt plaats via e-mail, telefoon of WhatsApp. In sommige gevallen is het mogelijk dat wij op locatie online marketingadvies geven. Wij geven echter geen workshops of cursussen waarin we uitleggen hoe je zelf aan de slag kan met online marketing.

Je online marketingassistent heeft voornamelijk een uitvoerende rol. Uiteraard geven we je wel advies en tips om meer rendement uit je online marketingbudget te halen. Wij geven echter geen workshops of cursussen waarin we uitleggen hoe je zelf aan de slag kan met online marketing.

Wij streven naar tevreden klanten, maar mocht er toch iets niet naar wens zijn dan kan je contact opnemen en ervan uitgaan dat we er alles aan doen om je klacht op te lossen.

Website laten maken

Na het bereiken van een overeenkomst duurt het 2 tot 4 weken voordat je website gereed is. We zetten eerst een conceptversie van je nieuwe website online op een testdomein. Vervolgens plannen we nog 1-2 weken in om feedback te verwerken en alle puntjes op de i te zetten. Zodra jij helemaal tevreden bent over het design zetten we de nieuwe website voor je online.

Wij maken enkel gebruik van mobielvriendelijke WordPress-templates. Tegenwoordig is het een standaard onderdeel van onze werkwijze om een website mobielvriendelijk in te richten. Uiteraard testen we je nieuwe website ook op verschillende mobiele apparaten voor oplevering.

Zodra je nieuwe website gereed is, kan je deze zelf beheren. Vanuit Online Marketing Assistent ontvang je diverse handleidingen waarin je wordt uitgelegd hoe je zelf berichten, pagina’s en afbeeldingen kan toevoegen. Heb je nog vragen na het opleveren van je website? Of wil je toch nog wat aanpassingen laten doorvoeren? Dan kan je altijd contact opnemen en word je snel geholpen.

Ja, wij bieden een onderhoudsabonnement aan voor het beheer en onderhoud van websites en webwinkels. Dit abonnement heeft een vaste, lage prijs per maand. Zo ben je er zeker van dat je website altijd goed werkt.

Wij bieden geen webhosting (of domeinhosting) aan. Onze klanten hebben hun websites en webwinkels in eigen beheer. Uiteraard geven we je wel advies over welke hostingpartij het beste aansluit bij jouw wensen en budget.

Als je gebruik maakt van WordPress kunnen we je bestaande website ook aanpassen, verbeteren en optimaliseren. In de meeste gevallen raden wij echter aan om de bestaande website in een nieuw jasje te steken. Dit kost namelijk vaak net zoveel en levert een beter resultaat op. Je nieuwe website wordt dan ook gelijk voorzien van de laatste technologieën en functies.

Ja, het optimaliseren van websites voor de zoekmachines is een standaard onderdeel van onze werkwijze bij het maken van een nieuwe website. Deze optimalisatie bestaat onder andere uit een zoekwoordenonderzoek, het aanmaken van aansluitende landingspagina’s en het invullen van de (meta)titels.

Webwinkel laten maken

Na het bereiken van een overeenkomst duurt het 2-4 weken voordat je webwinkel gereed is. We zetten eerst een conceptversie van je nieuwe webwinkel online op een testdomein. Vervolgens plannen we nog 1-2 weken in om feedback te verwerken en alle puntjes op de i te zetten. Zodra we helemaal tevreden zijn over het design zetten we de nieuwe webshop voor je online.

Voor het maken van professionele webwinkels gebruiken wij bij voorkeur WordPress in combinatie met WooCommerce. WordPress is wereldwijd het meest gebruikte systeem voor het maken van websites en webwinkels. Door de gebruiksvriendelijkheid kan je na oplevering zelf je webwinkel bijhouden en aanpassen.

Wij bouwen zelf geen webwinkels met Magento, maar kunnen in samenwerking met een vaste partner wel een Magento-webwinkel voor je laten opzetten. Uiteraard is het beheren en optimaliseren van je bestaande Magento-webwinkel ook geen probleem voor onze ervaren marketeers.

Het is belangrijk om van tevoren zoveel mogelijk informatie te verschaffen over je bedrijf, de doelgroep en het productaanbod. Na het vergaren van de nodige informatie gaan we aan de slag met het bouwen van je webwinkel. Hier hoef je zelf verder niets aan te doen. Na oplevering is het belangrijk om de nieuwe webshop door en door te testen en eventuele feedback door te geven. Wij zetten vervolgens de puntjes op de i.

Als je gebruikmaakt van WordPress kunnen we jouw bestaande webwinkel ook aanpassen, verbeteren en optimaliseren. In de meeste gevallen raden wij echter aan om de bestaande webwinkel in een nieuw jasje te steken. Dit kost vaak net zoveel, maar levert een beter resultaat op. Je nieuwe webshop wordt dan ook gelijk voorzien van de laatste technologieën en functies.

Ja, het optimaliseren van webwinkels voor de zoekmachines is een standaard onderdeel van onze werkwijze bij het maken van een nieuwe webshop. Deze optimalisatie bestaat onder andere uit een zoekwoordenonderzoek, het aanmaken van aansluitende landingspagina’s en het invullen van de (meta)titels.

Adverteren op internet

Affiliate marketing is het adverteren op websites via een tussenpersoon (affiliatenetwerk). Je kan je website bij zo’n affiliatenetwerk aanmelden. De websites die bij dit netwerk aangesloten zijn, kunnen jouw advertenties vervolgens promoten met banners en tekstadvertenties. Zodra een website een bezoeker doorverwijst, wordt er een cookie op de site geplaatst. Als de bezoeker tot kopen overgaat ontvangt de doorverwijzende website een commissie. Affiliate marketing is daarmee tamelijk risicoloos.

Via Google Ads krijg je in één keer toegang tot alle advertentiemogelijkheden van de zoekmachinegigant, wat een enorm bereik oplevert. Je kunt onder andere adverteren in de zoekresultaten en in Google Shopping, video-advertenties op YouTube inzetten, en gebruikmaken van retargeting.

Door middel van retargeting kan je websitebezoekers opnieuw bereiken. Mensen die op je website zijn geweest, krijgen bijvoorbeeld vervolgens advertenties op social media of op een nieuwswebsite te zien. Mensen bezoeken je website vaak meerdere keren voordat ze beslissen tot een aankoop over te gaan. Het is daarom belangrijk om continu onder de aandacht te blijven bij de doelgroep. Met retargeting kan je deze ‘ex-bezoekers’ alsnog overtuigen van jouw product- of dienstenaanbod. Deze bezoekers hebben immers al interesse getoond in jouw product of dienst, waardoor de kans op succes groter is.

Dit verschilt per bedrijf, doelgroep en aanbod. Een loodgieter kan bijvoorbeeld het beste adverteren in de zoekmachines, zodat hij of zij gevonden wordt op het moment dat een potentiële klant op zoek is naar een loodgieter. Maar een webwinkel in mode kan de doelgroep bijvoorbeeld beter bereiken via advertenties op social media. Stuur ons een bericht met achtergrondinformatie over jouw bedrijf, producten of diensten en je doelgroep. Je ontvangt vervolgens een voorstel met daarin de aanbevolen advertentiemethoden.  

Alleen als je gebruikmaakt van affiliatemarketing heb je een banner nodig. Eventueel kan onze grafisch designer ook een bannerset voor jouw bedrijf maken. Bij alle andere advertentiemethoden is het niet nodig om over een bannerset te beschikken.

SEO

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization, ‘zoekmachine optimalisatie’ in het Nederlands. Hierbij wordt je website geoptimaliseerd om zo goed mogelijk vindbaar te zijn voor potentiële klanten in de zoekmachines.

Dat is niet noodzakelijk, maar wordt wel aanbevolen. Het advies is om je website in ieder geval bij de grote zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo aan te melden. Wij helpen je hier graag bij.

Er zijn drie pijlers die we hanteren om de kwaliteit van een website te bepalen. Pijlers die zoekmachinegiganten zoals Google ook hanteren om te bepalen welke websites bovenaan komen in de zoekmachine resultaten. We hebben het over E.A.T. (expertise, authority, and trustworthiness). Google wil namelijk websites naar voren halen die de beste informatie geven, een autoriteit zijn en betrouwbaar zijn. Dit doe je bijvoorbeeld door kwalitatieve en relevante informatie aan de doelgroep te verschaffen, te laten zien dat je een autoriteit bent door middel van linkpopulariteit en sociale media populariteit en je kan de betrouwbaarheid van jouw bedrijf tonen door te werken aan reviews bijvoorbeeld. 

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, houdt er rekening mee dat het algoritme van Google bestaat uit talloze factoren waaruit bepaald wordt welke website bovenaan komt.

Zoekmachines zoals Google worden er echter steeds beter in om de meest relevante pagina’s voor een zoekopdracht te tonen. Veel SEO-experts hanteren daarom een andere strategie om bovenaan te komen in de zoekmachineresultaten. Deze strategie wordt ook wel YMYL genoemd, wat staat voor “Your Money or Your Life”. Waarmee wordt bedoeld dat zoekmachines zoals Google pagina’s tonen die de meeste impact op de zoekopdracht zullen hebben, met andere woorden de pagina’s die de beste en meest gewaardeerde content tonen.

Dit is niet exact aan te geven; het kan weken tot maanden tot zelfs jaren in beslag nemen. Er zijn echter mogelijkheden om dit proces enorm te versnellen, vraag hiervoor naar de mogelijkheden. Ook als je eenmaal bovenaan staat, moet je de SEO proactief blijven optimaliseren en bijvoorbeeld ook de content blijven uitbreiden door middel van bloggen.

Je kan beginnen met het inzichtelijk maken van je wensen. Wat zijn je doelstellingen? Welke doelgroep wil je bereiken en hoeveel kan je investeren? Afhankelijk van je tijd kan je ook vast een duidelijke websitestructuur bedenken en teksten gereedmaken om te laten uitschrijven, controleren of om direct te plaatsen.

Nee, wij kunnen niet garanderen dat je bovenaan komt. Dit kan geen niemand behalve Google zelf. Wij optimaliseren jouw website aan de binnen- en buitenkant om hoger te komen dan de concurrent, maar Google beslist uiteindelijk welke websites bovenaan komen te staan.

Linkbuilding

Linkbuilding is het vergaren van links naar jouw website. Door links van haar relevante en kwalitatieve website stijgt de autoriteit en betrouwbaarheid van je eigen website. Google kijkt hier naar om te bepalen wat de meest relevante websites zijn om te tonen als zoekresultaat. Je kan de links zien als stemmen op jouw website. Hoe meer stemmen, en hoe meer deze stemmen waard zijn, hoe hoger jouw website komt in de zoekmachines.

Google ziet de links als stemmen voor jouw website. De websites met de beste en meeste stemmen krijgen de voorkeur in de zoekmachine. Door kwalitatieve en interessante informatie te verspreiden kan je ervoor zorgen dat andere websites naar jouw website toe gaan linken. Of we kunnen de relevante en kwalitatieve partners benaderen om een link op te nemen naar jouw website.

Wij creëren een natuurlijk profiel van backlinks met daarin onder andere artikelen, bedrijfsgidsen, partnerwebsites, startpagina’s, blogs, forums, et cetera. hierbij is kwaliteit en variatie de sleutel tot succes. Onze ervaren linkbuilding marketeers weten exact welke websites wel en niet geschikt zijn om een link op aan te vragen. Door ons uitgebreide linkbuilding netwerk creëren wij snel en efficiënt een goed linkprofiel waardoor je hoger komt in Google.

Ja, je ontvangt een eenvoudig dashboard om je actuele posities in de gaten te houden. Hiervoor maken wij gebruik van professionele SEO-tools waarmee je een accurate weergave krijgt. Je ziet bijvoorbeeld de huidige posities van jouw verschillende zoekwoorden en of je stijgt of daalt in Google. Dit is een belangrijk onderdeel om het resultaat van je linkbuilding investeringen te meten.

Dit is in de meeste gevallen niet noodzakelijk, maar wel aanbevolen. Bij een linkbuildingtraject krijg je altijd enkele SEO-tips mee om je website gereed te maken, dit zorgt ervoor dat je het maximale rendement uit je linkbuilding investeringen haalt. Hierbij adviseren we bijvoorbeeld om de techniek van de website aan te passen om haar om meer informatieve content te plaatsen of om ook te investeren in andere marketingmethoden zoals social media.

Graag ontvangen we een overzicht van de belangrijke pagina’s van je website en de zoekwoorden waarop je hoger wil komen in Google. Eventueel kunnen wij dit ook voor je uitzoeken. Daarnaast is het handig om meer achtergrondinformatie over het bedrijf, de producten en of diensten en de doelgroep te verschaffen. Hierdoor weten wij exact wat voor jouw bedrijf de meest relevante en kwalitatieve backlinks zijn.

Social media

Ja, wij kunnen diverse social media kanalen voor je opzetten, inrichten en bijhouden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Op basis van de huisstijl van jouw bedrijf zetten bij gelikte sociale media profielen op waarmee je opvalt onder de doelgroep.

Je ontvangt van ons een eenvoudig dashboard waarin alle statistieken zichtbaar zijn, zo kan je bijvoorbeeld het aantal volgers op Instagram en je likes op Facebook bijhouden. Daarnaast zijn er tools zoals Google Analytics beschikbaar. Hiermee krijg je ook meer inzicht in het aantal bezoekers, leads en betalende klanten die je uit social media haalt.

Indien gewenst beheren we je social media ook en reageren we op relevante berichten. Ook kunnen we de chat bijhouden via Facebook Messenger bijvoorbeeld. Wij verrichten echter geen telefonische werkzaamheden voor klanten.

Content

Wij schrijven allerlei soorten content, maar hebben een specialiteit in wervende teksten voor websites. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om teksten voor reclamemateriaal, advertentieteksten, productteksten voor webshops of SEO-teksten waardoor je meer relevante bezoekers uit de zoekmachines bereikt.

Dit is mogelijk tegen een meerprijs. Wij hebben ervaring met diverse websitesystemen, waaronder WordPress, Magento en Joomla. eventueel kunnen we de aangemaakte pagina’s op je website ook direct SEO gereed maken door de juiste metabeschrijvingen, kopjes en alt. tags aan te brengen.

Ja, dit is mogelijk. Hierbij wordt rekening gehouden met de uniekheid van de teksten. we kunnen een bestaande bron als inspiratie gebruiken maar zullen deze dan volledig in eigen woorden herschrijven, eventueel wordt de tekst anders ingedeeld, ingekort of juist uitgebreid. 

Ja, er wordt standaard rekening gehouden met de vele SEO-factoren, zoals het gebruik van H2-koppen en de zoekwoorddichtheid. Vooraf gaan we op zoek naar de belangrijkste zoektermen waarop je wilt scoren met de tekst(en). Achteraf wordt de geplaatste tekst gecontroleerd en geoptimaliseerd zodat deze voldoet aan alle SEO-eisen.

Ja, we kunnen tegen een meerprijs ook Engelse en Duitse teksten opleveren. Hiervoor werken wij samen met freelance tekstschrijvers die in deze landen wonen. Het project beheren wij, het daadwerkelijke schrijven verricht een externe professional.

Conversie optimalisatie

Het conversiepercentage vertelt je hoeveel bezoekers uiteindelijk klant worden. Is de conversie bijvoorbeeld 2%, dan gaan 2 op de 100 bezoekers over tot conversie. Een conversie kan het plaatsen van een bestelling zijn, het inschrijven op een e-mail lijst, of het aanvragen van een offerte bijvoorbeeld.

Hoeveel conversie goed is verschilt per branche. Voor een kledingwinkel die alleen online verkoopt is een conversie van 1% tot 5% volop normaal, maar bij het afsluiten van een verzekering zal je er dieper induiken, je goed oriënteren voordat je een beslissing maakt, bij diensten of hele dure artikelen is de conversie soms lager daarom. 

Dit verschilt per website. Als je ons inhuurt om de conversie van jouw website of webshop te optimaliseren maken we eerst een lijst van verbeterpunten, vervolgens gaan we aan de slag om die verbeterpunten aan te brengen. Neem contact met ons op voor een offerte op maat. 

Bij conversie optimalisatie wordt gekeken naar alle elementen die een bezoeker doen beslissen om al dan niet tot een aankoop over te gaan. Hierbij kan het gaan om de bestelknoppen op je website, de snelheid waarmee de pagina’s laden of de eenvoud van het afrekenproces bijvoorbeeld. Door ervoor te zorgen dat al deze onderdelen optimaal zijn ingesteld, gaan zo veel mogelijk bezoekers over tot aankoop.

Overige vragen

Naast webdesign kan je ook het grafische werk door ons laten uitvoeren, hieronder valt ook het ontwerpen van logo’s en banners. Neem een kijkje op de pagina logo-ontwerp en laat je verrassen door de vele mooie logo’s die wij reeds ontworpen hebben voor klanten.

Wij bieden (nog) geen technische support voor webmasters. Wel is het mogelijk om onze WordPress-experts in te schakelen voor aanpassingen of het maken van een compleet nieuwe website.

Vragen over tarieven

Bij eenmalige opdrachten vragen wij een aanbetaling. Als vaste klant kan je achteraf betalen, binnen 14 dagen na ontvangst van factuur.

Wij accepteren diverse betaalmethoden, zodat je altijd kan afrekenen op de gewenste manier. De huidige betaalmethoden zijn iDeal, bankoverschrijving of Paypal.

In uitzonderlijke gevallen is dit mogelijk. Neem contact op om jouw plannen te bespreken.

Sitemap | Privacy beleid | Roede 13, 8539 SL Echternerbrug | KvK: 60332247 | 06 – 43 57 55 02

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten