Conversie

Converteren met mobiele landingspagina’s

Wilt u uw bezoekers aansporen tot het ondernemen van actie? Een goede landingspagina is essentieel voor een hogere conversie. Na het lezen van ons vorige blog over tekstuele tips voor landingspagina’s bent u wellicht bekend met dit onderwerp. Als u al beschikt over landingspagina’s, heeft u dan wel eens nagedacht over een mobiele versie daarvan? Steeds meer bezoekers komen via hun mobiele apparaat terecht op uw website. Als de mobiele landingspagina niet in orde is, dan is uw bezoeker en dus potentiële klant zo weer vertrokken. Dat betekent dat u een hoop omzet misloopt.

Waarom een mobiele landingspagina?

Uit onderzoek van Telecompaper is gebleken dat het aantal smartphonegebruikers hoger ligt dan het aantal desktopgebruikers. Uw website wordt hoogstwaarschijnlijk door vele mobiele gebruikers bezocht. Wilt u uw mobiele bezoeker beter van dienst zijn? Dan past u ook uw landingspagina hierop aan. Als uw landingspagina mobielonvriendelijk is, dan geven uw bezoekers vaak de voorkeur aan uw concurrenten die wel een gebruiksvriendelijke mobiele pagina hebben. Daarom is het hoog tijd dat u begint met mobiele landingspagina’s. U wilt namelijk het steeds hogere aantal mobiele bezoekers optimaal bedienen en daardoor een hoge conversie behalen.

Tips voor mobiele landingspagina’s

Om te voorkomen dat uw bezoekers en potentiële klanten naar uw concurrenten overlopen, geven wij u tips om uw landingspagina mobielvriendelijk te maken.

Tip 1: Formuleren van doelen

Maak geen landingspagina’s aan zonder dat u een doelstelling hebt geformuleerd. Anders kunt u niet beoordelen of de aanpassingen van de mobiele landingspagina’s effect hebben. Maak de doelstellingen zo concreet mogelijk en meet ze om te kijken of het resultaat is behaald.

Tip 2: Doelen van de bezoeker begrijpen

Een mobiele gebruiker gebruikt het internet anders dan iemand achter de computer of laptop. Het is daarom niet slim om dezelfde landingspagina te gebruiken op telefoon, tablet en desktop. Door het verschillende gedrag van uw bezoekers of klanten hebben alle landingspagina’s een andere benadering nodig op telefoon, tablet of computer.

Tip 3: De belangrijke boodschap eerst

Voor een mobiele gebruiker moet bij binnenkomst van de landingspagina meteen duidelijk zijn welke boodschap u wilt overbrengen. Vermeld de call-to-action of andere unieke boodschap bovenaan de pagina zodat de bezoeker in één oogopslag weet wat u te bieden heeft. Denk aan het inschrijven voor uw nieuwsbrief tot aan kortingen op uw producten.

Tip 4: Minder tijd nodig voor aankoop

Over het algemeen nemen mobiele bezoekers minder de tijd om tot aankoop van een product of dienst over te gaan. Maak het dus zo makkelijk mogelijk voor de bezoeker. Dit kunt u doen door gebruik te maken van handige buttons.

Tip 5: Korte en gebruiksvriendelijke formulieren

Maak gebruik van korte en gebruiksvriendelijke formulieren om uw bezoeker niet te irriteren. Open velden, te kleine invulvelden en lange formulieren zorgen allemaal voor irritaties bij smartphonegebruikers.

Tip 6: Schrijf beknopt

Houd de tekst op uw mobiele landingspagina kort en bondig. Door het kleine scherm van een mobiel apparaat lijkt een alinea met tekst al bijna op een boekwerk. Bezoekers haken hierdoor sneller af met lezen waardoor ze veel informatie missen. Probeer uw boodschap duidelijk te maken met zo min mogelijk woorden.

Tip 7: Maak gebruik van bullet points

Het gebruik van bullet points doet het zowel goed bij mobiele landingspagina’s als bij gewone landingspagina’s. Ze helpen u om belangrijke informatie op een overzichtelijke en compacte manier te presenteren. Door gebruik te maken van bullet points kunnen bezoekers gemakkelijk de inhoud van uw pagina scannen. Daarnaast zorgen ze er ook voor dat uw pagina minder rommelig lijkt.

Tip 8: Leesbare pagina

Vooral op het kleine mobiele scherm moet de tekst, het lettertype en de buttons goed leesbaar zijn zodat bezoekers niet hoeven in te zoomen. Daarnaast moeten de knoppen goed aan te klikken zijn met een vinger zodat de bezoeker snel actie kan ondernemen. Moet de bezoeker eerst inzoomen voordat hij ergens op kan klikken? Dan haakt hij of zij meestal snel af omdat dat leidt tot veel ergernis.

Tip 9: Snelle laadtijd

Niets is zo vervelender als een pagina heel langzaam laadt. Vooral als mensen gebruik maken van mobiele apparaten is een snelle laadtijd enorm gewenst. Mensen die informatie op zoeken via hun smartphone doen dit vaak tussen andere taken door. Als uw landingspagina te langzaam laadt, dan zullen ze uw pagina al snel wegklikken en een andere site proberen. Google geeft de voorkeur aan een pagina die in minder dan een seconde is geopend, maar zorg ervoor dat uw pagina altijd laadt onder de vijf seconden.

Kortom, u kunt met slechts een paar simpele stappen uw landingspagina mobielvriendelijk maken. Kan de Online Marketing Assistent helpen met de teksten op uw landingspagina’s? Bel ons om te kijken naar de mogelijkheden. Ook op een mailtje via het onderstaande contactformulier reageren wij snel.

Previous ArticleNext Article
Sitemap | Privacy beleid | Keurenplein 4 Unit A3636, 1069CD Amsterdam | KvK: 60332247

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten