Adverteren

Bereik meer mobiele shoppers met Google Image Search

Adverteren pc

Steeds meer mensen kopen online producten of diensten via hun mobiele telefoon. Dat merkt ook Google en de zoekmachine speelt erop in. Google start namelijk met adverteren bij Google Image Search op smartphones. Dat creëert voor ondernemers weer nieuwe mogelijkheden om mobiele shoppers te bereiken. Zij bereiken mensen die graag via hun smartphone shoppen. Uw Online Marketing Assistent gaat in op de advertentiemogelijkheden binnen Google Image Search.

Adverteren in Google Image Search

Google biedt sinds kort de mogelijkheid om te adverteren in Image Search. Wanneer u naar afbeeldingen zoekt, kan er een advertentie tevoorschijn komen. Deze online advertenties zijn te zien aan de zijkant van de afbeeldingen met gerelateerde producten. Als iemand bijvoorbeeld zoekt op laptop X in de Image Search (Afbeeldingen) van Google, dan komen er naast de afbeeldingen van laptop X advertentielinks te staan. Wanneer de consument op een advertentie klikt, wordt hij direct doorgestuurd naar de website van de aanbieder.

Waarom advertenties bij afbeeldingen?

Afbeeldingen hebben een grote aantrekkingskracht. Google kreeg van consumenten vaak de vraag waar het een product uit een afbeelding te koop was en wat de prijs was. Daarom was het integreren van advertenties bij afbeeldingen een logische stap voor de zoekmachine. Ze noemen het marketen in zogeheten micromomenten, bijvoorbeeld het moment dat mensen een aankoop doen. Het is elk geval een beslissing die van groot belang is op uw marketing- en verkoopproces.

Aantal mobiele shoppers blijft stijgen

Steeds minder zoekverkeer komt nog van desktops: het aantal mobiele shoppers stijgt. Daardoor zijn er allerlei nieuwe mogelijkheden om mobiele shoppers te bereiken. Voor retailers is een mobielvriendelijke website en mobiele zichtbaarheid in de zoekmachine ontzettend belangrijk, voor bezoekers zijn advertenties bij afbeeldingen een verrijking. De consument hoeft het internet niet meer door te spitten naar aanbieders van het product: hij klikt simpelweg op de voorgeschotelde advertentie om doorgestuurd te worden naar de website van de verkoper. De advertenties zullen voorlopig alleen te zien zijn op mobiele apparaten.

Advertenties optimaliseren voor mobiele bezoekers

Wilt u met uw advertenties mobiele bezoekers beter bereiken? Schakel dan uw Online Marketing Assistent in die uw advertenties optimaliseert met AdWords. Uiteraard moet uw website of webshop wel responsive zijn. Dit verzorgen onze ervaren marketeers ook graag voor u. Wij zijn bereikbaar per telefoon en e-mail.

Previous ArticleNext Article
Sitemap | Privacy beleid | Keurenplein 4 Unit A3636, 1069CD Amsterdam | KvK: 60332247

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten