
Steeds meer mensen kopen online producten of diensten via hun mobiele telefoon. Dat merkt ook Google en de zoekmachine speelt erop in. Google start namelijk met adverteren bij Google Image Search op smartphones. Dat creëert voor ondernemers weer nieuwe mogelijkheden om mobiele shoppers te bereiken. Zij bereiken mensen die graag via hun smartphone shoppen. Uw Online Marketing Assistent gaat in op de advertentiemogelijkheden binnen Google Image Search.
Adverteren in Google Image Search
Google biedt sinds kort de mogelijkheid om te adverteren in Image Search. Wanneer u naar afbeeldingen zoekt, kan er een advertentie tevoorschijn komen. Deze online advertenties zijn te zien aan de zijkant van de afbeeldingen met gerelateerde producten. Als iemand bijvoorbeeld zoekt op laptop X in de Image Search (Afbeeldingen) van Google, dan komen er naast de afbeeldingen van laptop X advertentielinks te staan. Wanneer de consument op een advertentie klikt, wordt hij direct doorgestuurd naar de website van de aanbieder.
Waarom advertenties bij afbeeldingen?
Afbeeldingen hebben een grote aantrekkingskracht. Google kreeg van consumenten vaak de vraag waar het een product uit een afbeelding te koop was en wat de prijs was. Daarom was het integreren van advertenties bij afbeeldingen een logische stap voor de zoekmachine. Ze noemen het marketen in zogeheten micromomenten, bijvoorbeeld het moment dat mensen een aankoop doen. Het is elk geval een beslissing die van groot belang is op uw marketing- en verkoopproces.
Aantal mobiele shoppers blijft stijgen
Steeds minder zoekverkeer komt nog van desktops: het aantal mobiele shoppers stijgt. Daardoor zijn er allerlei nieuwe mogelijkheden om mobiele shoppers te bereiken. Voor retailers is een mobielvriendelijke website en mobiele zichtbaarheid in de zoekmachine ontzettend belangrijk, voor bezoekers zijn advertenties bij afbeeldingen een verrijking. De consument hoeft het internet niet meer door te spitten naar aanbieders van het product: hij klikt simpelweg op de voorgeschotelde advertentie om doorgestuurd te worden naar de website van de verkoper. De advertenties zullen voorlopig alleen te zien zijn op mobiele apparaten.
Advertenties optimaliseren voor mobiele bezoekers
Wilt u met uw advertenties mobiele bezoekers beter bereiken? Schakel dan uw Online Marketing Assistent in die uw advertenties optimaliseert met AdWords. Uiteraard moet uw website of webshop wel responsive zijn. Dit verzorgen onze ervaren marketeers ook graag voor u. Wij zijn bereikbaar per telefoon en e-mail.